Z jakiegoś obiadowego dania zostało mi ostatnio sporo zielonej pietruszki, którą wsuwam teraz na kanapkach, do makaronu, ozdabiam nią potrawy i generalnie znajduję dla niej różne, nieznane mi dotąd, zastosowania.

Dzisiaj potrzebowałam szybkiego, pożywnego śniadania, którym nie będzie ani muesli, ani owsianka, na które nie miałam szczególnej ochoty. Miałam ochotę na śniadanko wytrawne.

Pierwszym pomysłem, absolutnie niezawodnym i zawsze przepysznym, był omlet z pomidorkami cherry. Jest coś takiego w połączeniu jajek z pomidorami, co po prostu odbiera mi mowę.

I, oczywiście, okazało się, że wszystkie pomidorki cherry, które mieliśmy w domu, dawno umarły. Choćbym nie wiem jak była uparta, nie zjem omleta ze zgniłym pomidorem.

I wtedy mnie olśniło. Pieczarki! Pietruszka! Tarta mozarella! Efekt wyglądał (jak każdy omlet) nieszczególnie zachęcająco:

Omlet z pieczarkami, pietruszką i tartym serem

Omlet z pieczarkami, pietruszką i tartym serem

Składniki:

  • 1 duże jajko
  • 1-2 łyżki śmietany kremówki
  • 3 małe pieczarki
  • łyżka zielonej pietruszki
  • 2 łyżki tartej mozarelli
  • odrobina masła
  • sól i pieprz do smaku

Pieczarki obrać, pokroić i podsmażyć na maśle. Posolić. Jajko roztrzepać ze śmietanką i pieprzem. Wylać na patelnię, posypać pietruszką i serem. Przykryć pokrywką i smażyć na małym ogniu. Kiedy jajko się zetnie z wierzchu, obrócić na drugą stronę i smażyć pod przykryciem jeszcze ok. 2 minuty.

Posypałam to jeszcze tartym serem grande padano, bo przecież nie ma czegoś takiego, jak za dużo sera, prawda?

PS. Tak właściwie to chyba nie powinno się to nazywać omletem, a hiszpańską tortillą, ale nie przejmuję się tym szczególnie 😉 Takie danie to świetny pomysł zarówno na śniadanie, jak i na obiad. Do tortilli obiadowej dajemy kurczaka, ziemniaki, marchewkę… Ponoć w Hiszpanii taka tortilla to danie “z resztek”, które zawsze jest smaczne, ponieważ można dać do niego absolutnie wszystko. Polecam je Wam jako pomysł na “czyszczenie lodówki”, np. przed dłuższym wyjazdem 😉

19 - omlet z pieczarkami i pietruszką2

