Po co mi maszynka do mięsa? – zapytacie. Otóż nie wiem, czy popełniłam błąd, czy może po prostu przejrzałam na oczy. Zainspirowana przepisem znalezionym na fanpejdżu Zdrowe nie nudne Kupca, postanowiłam dzisiaj kupić mięso mielone i jutro zrobić na obiad kotleciki z sosem porowo-cytrynowym. W przepisie było wyszczególnione mięso wieprzowe, ale że mi smakowo mielona wieprzowina średnio odpowiada, postanowiłam zanabyć drogą kupną drobiowe. No bo przecież zdrowsze, na pewno też lepsze, no i – smaczniejsze. Bla bla bla. Oto jak wyglądała etykietka mięsa mielonego premium z Tesco:

15 - etykieta mięso mielone tesco

 

Hydrolizat białka roślinnego i octan sodu to moje ulubione składniki. Ostatecznie jednak mięso kupiłam, bo i tak skład miało najlepszy ze wszystkich dostępnych. Po powrocie do domu jednak, załamana, sięgnęłam do lodówki po kupione wczoraj mięso mielone wołowe, tym razem z Lidla. I oto co znalazłam:

14 - etykieta mięso mielone lidl

 

Tu może to nie być zbyt widoczne. Przyjrzyjmy się temu nieco bliżej:

14 - etykieta mięso mielone lidl2Zdjęcie może nie jest jakoś powalającej jakości, ale przeczytać można: mięso wołowe 83% (?!), dalej np.: białko sojowe, E 331, E 301… Odebrało mi mowę. Zawsze kupuję mięso mielone w Lidlu, w ogóle każde mięso kupuję w Lidlu, bo zawsze jest ładne, nie śmierdzi i tak dalej. Parę razy próbowałam kupić w Realu, kiedyś też w Piotrze i Pawle i nigdy już tego nie zrobię, bo było śmierdzące, żylaste i nieświeże. Ale najwyraźniej aż takim zaufaniem Lidla też nie mogę obdarzać.

Podsumowując, plany na najbliższą przyszłość: 1. Jeszcze dokładniej czytać skład na etykiecie praktycznie każdego produktu, który kupuję, bo nawet te zaufane mogą mnie zawieść (jak chociażby keczup z Włocławka – zawsze mój ulubiony, najsmaczniejszy, najidealniejszy, nic bardziej doskonałego nie istniało niż świeża bułka z serem i keczupem Włocławka… a tu taki zonk); 2. Sprawić sobie jakąś poręczną, niedrogą maszynkę do mielenia mięsa. Nie będziemy w końcu rezygnować z mielonego mięsa tylko dlatego, że w sklepach jest ono śmieciowe.

 

