Ależ mnie zainspirował przepis na dietetyczną frittatę na Feed Me Better. Nie mogłam się oprzeć, żeby jej nie zrobić, a jeszcze pomyślałam sobie, że mogę zrobić to dla siebie i dla Mążonka jednocześnie, a jeszcze do tego uruchomić nastrój przedwalentynkowy. I w ten oto sposób wykorzystałam moją śliczną płytką silikonową formę w kształcie serduszka, która przez zdecydowaną większość czasu leży odłogiem i czeka na lepsze czasy.

Frittata z pomidorkami cherry

Frittata z pomidorkami cherry

Składniki:

  • 3 duże jajka
  • nieco więcej niż pół kostki chudego twarogu (Pilos, 250g)
  • 8 pomidorków koktajlowych
  • sól i pieprz
  • tarta mozarella (według uznania)

Sam przepis jest bardzo podobny do tego, który linkowałam powyżej, ale nie chciało mi się kombinować z warzywami i dodatkami (było już późno, a chciałam zrobić coś na szybko).

A więc: wymieszać twaróg z jajkami na gładką masę, hojnie posolić i popieprzyć. Wylać do formy, na wierzch powrzucać pokrojone na połówki pomidorki koktajlowe (środkami do góry). Obsypać mozarellą. Piec ok. 30 minut w 180°C aż będzie rumiane.

Porcja doskonale wystarczyła na nas dwoje – zrobiłam ją wieczorem poprzedniego dnia i na lunch odgrzałam w mikrofalówce. Pewnie nie była tak smaczna jakby była prosto z piekarnika, ale i tak było to bardzo dobre i pożywne 🙂 No i w klimacie Walentynek 🙂

